2004 Yılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Asgari Ücret Tarifesi
Maliye Bakanlığından:
3568 sayılı Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve
Yeminli Mali Müşavirlik Kanununun 46 ncı maddesi ile 2/1/1990 gün ve 20390
sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci Mali
Müşavir ve Yeminli Mali Müşavir Ücretlerinin Esasları Hakkında Yönetmelik
hükümleri uyarınca hazırlanan ve 2004 yılında meslek mensuplarınca uygulanacak
olan asgari ücret tarifesi aşağıda tablolar halinde gösterilmiştir.
2004 YILI SERBEST MUHASEBECİLİK ASGARİ ÜCRETLERİ
TABLO I
+-------+------------------------------+------------------------------------------------------+------------------------------------------------------+
| | |1. GRUP İLLER (1000 TL.) |2. GRUP İLLER (1000 TL.) |
| | +------------+-----------+------------+----------------+-------------+--------------+-------------+-----------+
| | | | | | | | | |10 ve |
| | | |1-3 |4-9 |10 ve daha | |1-3 |4-9 |daha fazla |
|T K B|İŞİN MAHİYETİ |İşçisiz |işçili |işçili |fazla işçili |işçisiz |işçili |işçili |işçili |
+--+--+-+------------------------------+------------+-----------+------------+----------------+-------------+--------------+-------------+-----------+
|1 | | |DEFTER TUTMA | | | | | | | | |
| |1 | |İşletme Defteri | | | | | | | | |
| | |A|Taşımacılık | 45,000| 50,000| 60,000| 80,000| 40,000| 45,000| 50,000| 70,000|
| | |B|Hizmet | 45,000| 50,000| 60,000| 80,000| 40,000| 45,000| 50,000| 70,000|
| | |C|Alım-Satım | 45,000| 50,000| 60,000| 80,000| 40,000| 45,000| 50,000| 70,000|
| | |D|İmalat-İnşaat | 65,000| 70,000| 90,000| 110,000| 55,000| 60,000| 70,000| 80,000|
| |2 | |Serbest Meslek Kaz.Def. | 70,000| 75,000| 80,000| 100,000| 65,000| 70,000| 80,000| 90,000|
| |3 | |Dernekler ve Vakıflar | | | | | | | | |
| | |A|Dernekler | | | | | | | | |
| | | |a) Merkez | 70,000| 75,000| 80,000| 110,000| 60,000| 65,000| 70,000| 80,000|
| | | |b) Şubeler | 35,000| 40,000| 45,000| 60,000| 30,000| 35,000| 40,000| 50,000|
| | |B|Vakıflar | | | | | | | | |
| | | |a) Merkez | 70,000| 75,000| 80,000| 110,000| 60,000| 65,000| 70,000| 80,000|
| | | |b) Şubeler | 35,000| 40,000| 45,000| 60,000| 30,000| 35,000| 40,000| 50,000|
| |4 | |Bilanço Esasına Göre Def. | | | | | | | | |
| | |A|Şahıs Firmaları | | | | | | | | |
| | | |a) Hizmet | 120,000| 130,000| 140,000| 160,000| 90,000| 115,000| 135,000| 145,000|
| | | |b) Alım-Satım | 130,000| 140,000| 150,000| 170,000| 100,000| 125,000| 135,000| 155,000|
| | | |c) İmalat-İnşaat | 140,000| 150,000| 160,000| 180,000| 110,000| 135,000| 145,000| 165,000|
| | |B|Adi Ortaklık, Kollektif ve | | | | | | | | |
| | | |Adi Komandit Şirketler | | | | | | | | |
| | | |a) Hizmet | 120,000| 130,000| 140,000| 160,000| 90,000| 115,000| 135,000| 145,000|
| | | |b) Alım-Satım | 130,000| 140,000| 150,000| 170,000| 100,000| 125,000| 135,000| 155,000|
| | | |c) İmalat-İnşaat | 140,000| 150,000| 160,000| 180,000| 110,000| 135,000| 145,000| 165,000|
| | |C|Hisseli Kom. ve Limited Şt. | | | | | | | | |
| | | |a) Hizmet | 140,000| 150,000| 160,000| 170,000| 130,000| 135,000| 140,000| 150,000|
| | | |b) Alım-Satım | 160,000| 170,000| 180,000| 190,000| 140,000| 145,000| 150,000| 170,000|
| | | |c) İmalat-İnşaat | 180,000| 190,000| 200,000| 220,000| 160,000| 170,000| 190,000| 200,000|
| | |D|Anonim Şirketler | | | | | | | | |
| | | |a) Hizmet | 200,000| 220,000| 250,000| 300,000| 180,000| 200,000| 220,000| 250,000|
| | | |b) Alım-Satım | 220,000| 240,000| 260,000| 310,000| 200,000| 230,000| 250,000| 270,000|
| | | |c) İmalat-İnşaat | 240,000| 270,000| 300,000| 350,000| 220,000| 240,000| 260,000| 300,000|
| | |E|Kooperatifler | | | | | | | | |
| | | |a) Köy Kalkınma ve Orman | 60,000| 70,000| 75,000| 85,000| 55,000| 60,000| 65,000| 75,000|
| | | |b) Esnaf Kefalet | 70,000| 75,000| 80,000| 90,000| 60,000| 65,000| 70,000| 80,000|
| | | |c) Turizm-Tüketim | 150,000| 160,000| 170,000| 190,000| 135,000| 145,000| 155,000| 170,000|
| | | |d) Taşımacılık | 160,000| 170,000| 180,000| 200,000| 145,000| 155,000| 165,000| 180,000|
| | | |e) Ür-Sat ve Yapı (İh.Üs) | 170,000| 180,000| 190,000| 210,000| 155,000| 160,000| 170,000| 190,000|
| | | |f) Yapı (Emanet Usulü) | 180,000| 190,000| 200,000| 220,000| 165,000| 170,000| 180,000| 200,000|
+--+--+-+------------------------------+------------+-----------+------------+----------------+-------------+--------------+-------------+-----------+
+-------+------------------------------+----------------------------------------------+--------------------------------------------------+
| | |3. GRUP İLLER (1000 TL.) |4. GRUP İLLER (1000 TL.) |
| | +--------+-----------+-----------+-------------+---------------+------------+-------+-------------+
| | | | | |10 ve | | | |10 ve |
| | | |1-3 |4-9 |daha fazla | |1-3 |4-9 |daha fazla |
|T K B|İŞİN MAHİYETİ |işçisiz |işçili |işçili |işçili |işçisiz |işçili |işçili |işçili |
+--+--+-+------------------------------+--------+-----------+-----------+-------------+---------------+------------+-------+-------------+
|1 | | |DEFTER TUTMA | | | | | | | | |
| |1 | |İşletme Defteri | | | | | | | | |
| | |A|Taşımacılık | 35,000| 40,000| 55,000| 60,000| 30,000| 35,000| 40,000| 45,000|
| | |B|Hizmet | 35,000| 40,000| 55,000| 60,000| 30,000| 35,000| 40,000| 40,000|
| | |C|Alım-Satım | 35,000| 40,000| 55,000| 60,000| 30,000| 35,000| 40,000| 40,000|
| | |D|İmalat-İnşaat | 50,000| 55,000| 65,000| 70,000| 45,000| 50,000| 60,000| 70,000|
| |2 | |Serbest Meslek Kaz.Def. | 60,000| 65,000| 70,000| 80,000| 50,000| 55,000| 60,000| 80,000|
| |3 | |Dernekler ve Vakıflar | | | | | | | | |
| | |A|Dernekler | | | | | | | | |
| | | |a) Merkez | 50,000| 55,000| 60,000| 75,000| 40,000| 45,000| 50,000| 60,000|
| | | |b) Şubeler | 25,000| 30,000| 35,000| 40,000| 20,000| 25,000| 30,000| 35,000|
| | |B|Vakıflar | | | | | | | | |
| | | |a) Merkez | 50,000| 55,000| 60,000| 75,000| 40,000| 45,000| 50,000| 60,000|
| | | |b) Şubeler | 25,000| 30,000| 35,000| 40,000| 20,000| 25,000| 30,000| 35,000|
| |4 | |Bilanço Esasına Göre Def. | | | | | | | | |
| | |A|Şahıs Firmaları | | | | | | | | |
| | | |a) Hizmet | 80,000| 105,000| 125,000| 130,000| 70,000| 95,000|105,000| 120,000|
| | | |b) Alım-Satım | 90,000| 115,000| 135,000| 140,000| 80,000| 105,000|115,000| 130,000|
| | | |c) İmalat-İnşaat | 100,000| 125,000| 145,000| 150,000| 90,000| 115,000|125,000| 150,000|
| | |B|Adi Ortaklık, Kollektif ve | | | | | | | | |
| | | |Adi Komandit Şirketler | | | | | | | | |
| | | |a) Hizmet | 80,000| 105,000| 125,000| 130,000| 70,000| 95,000|105,000| 120,000|
| | | |b) Alım-Satım | 90,000| 115,000| 135,000| 140,000| 80,000| 105,000|115,000| 130,000|
| | | |c) İmalat-İnşaat | 100,000| 125,000| 145,000| 150,000| 90,000| 115,000|125,000| 150,000|
| | |C|Hisseli Kom. ve Limited Şt. | | | | | | | | |
| | | |a) Hizmet | 120,000| 125,000| 130,000| 135,000| 105,000| 115,000|120,000| 125,000|
| | | |b) Alım-Satım | 130,000| 135,000| 140,000| 145,000| 115,000| 120,000|125,000| 130,000|
| | | |c) İmalat-İnşaat | 140,000| 145,000| 150,000| 155,000| 125,000| 130,000|135,000| 140,000|
| | |D|Anonim Şirketler | | | | | | | | |
| | | |a) Hizmet | 160,000| 180,000| 200,000| 225,000| 145,000| 165,000|185,000| 200,000|
| | | |b) Alım-Satım | 180,000| 200,000| 220,000| 240,000| 165,000| 185,000|200,000| 220,000|
| | | |c) İmalat-İnşaat | 200,000| 220,000| 240,000| 260,000| 185,000| 200,000|220,000| 250,000|
| | |E|Kooperatifler | | | | | | | | |
| | | |a) Köy Kalkınma ve Orman | 50,000| 55,000| 60,000| 65,000| 45,000| 50,000| 55,000| 60,000|
| | | |b) Esnaf Kefalet | 55,000| 60,000| 65,000| 70,000| 50,000| 55,000| 60,000| 65,000|
| | | |c) Turizm-Tüketim | 120,000| 130,000| 145,000| 150,000| 110,000| 115,000|125,000| 135,000|
| | | |d) Taşımacılık | 130,000| 145,000| 155,000| 160,000| 110,000| 120,000|130,000| 140,000|
| | | |e) Ür-Sat ve Yapı (İh.Üs) | 140,000| 155,000| 165,000| 170,000| 120,000| 130,000|140,000| 150,000|
| | | |f) Yapı (Emanet Usulü) | 150,000| 165,000| 175,000| 180,000| 130,000| 140,000|150,000| 160,000|
+--+--+-+------------------------------+--------+-----------+-----------+-------------+---------------+------------+-------+-------------+
* Not: Yukarıdaki Tablo Tarafımızdan İkiye Bölünmüştür *
TABLO II
+-----------------+-------------------+------------------+-----------------------+
|1. GRUP |2. GRUP |3. GRUP |4. GRUP |
+------------------------------------------------------------------------+-----------------+-------------------+------------------+-----------------------+
|1. YILLIK GELİR VERGİSİ BEYANNAMESİ | | | | |
|A. Münhasıran Ticari Kazanç Bildirimi | 150,000,000| 135,000,000| 125,000,000| 115,000,000|
|B. Münhasıran Serbest Meslek Kazanç Bildirimi | 150,000,000| 135,000,000| 125,000,000| 115,000,000|
|C. Münhasıran Menkul Sermaye İradı Bildirimi | 100,000,000| 90,000,000| 80,000,000| 70,000,000|
|D. Münhasıran Gayrimenkul Sermaye İradı Bildirimi | 50,000,000| 40,000,000| 30,000,000| 30,000,000|
|E. Münhasıran Sair Kazan ve İrat Bildirimleri | 100,000,000| 90,000,000| 80,000,000| 70,000,000|
|F. Münhasıran Zİrai Kazanç Bildirimi | 50,000,000| 40,000,000| 35,000,000| 30,000,000|
|G. Ticari Kazanç ve Diğer Gelir Unsurlarının Bildirimleri | 150,000,000| 135,000,000| 125,000,000| 115,000,000|
|H. Serbest Meslek Kazancı ve Diğer Gelir Unsurlarının | 150,000,000| 135,000,000| 125,000,000| 115,000,000|
|Bildirimleri | | | | |
+------------------------------------------------------------------------+-----------------+-------------------+------------------+-----------------------+
|2. KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAMESİ | 150,000,000| 135,000,000| 125,000,000| 115,000,000|
+------------------------------------------------------------------------+-----------------+-------------------+------------------+-----------------------+
|3. DİĞER BEYANNAMELER | | | | |
|A. KDV, Muhtasar veya Emlak | 100,000,000| 90,000,000| 80,000,000| 70,000,000|
|B. Veraset ve İntikal | 100,000,000| 90,000,000| 80,000,000| 70,000,000|
|C. Banka Hesap Vaziyeti | 50,000,000| 40,000,000| 35,000,000| 25,000,000|
|D. SSK (Özel İnşaat-Aylık) | 50,000,000| 40,000,000| 35,000,000| 25,000,000|
|E. Diğer Beyan ve Bildirimler | 50,000,000| 40,000,000| 35,000,000| 25,000,000|
+------------------------------------------------------------------------+-----------------+-------------------+------------------+-----------------------+
TABLO III
+-----------------------------------------------------------------------------------+------------------+-------------------+-------------------+--------------+
| |1. GRUP |2. GRUP |3. GRUP |4. GRUP |
+-----------------------------------------------------------------------------------+------------------+-------------------+-------------------+--------------+
|1. KURLUŞ İŞLEMLERİ | | | | |
|A. Tek Şahıs İşletmeleri | | | | |
|a) İşçisiz | 100,000,000| 80,000,000| 60,000,000| 40,000,000|
|b) İşçili | 125,000,000| 100,000,000| 80,000,000| 60,000,000|
|B. Adi Ortaklıklar | 175,000,000| 150,000,000| 130,000,000| 120,000,000|
|C. Kollektif ve Adi Komandit Şirketler | 200,000,000| 170,000,000| 150,000,000| 130,000,000|
|D. Kooperatifler | 400,000,000| 360,000,000| 320,000,000| 280,000,000|
|E. Limited Şirketler | 400,000,000| 360,000,000| 320,000,000| 280,000,000|
|F. Anonim Şirketler | 500,000,000| 400,000,000| 350,000,000| 300,000,000|
+-----------------------------------------------------------------------------------+------------------+-------------------+-------------------+--------------+
|2. DEĞİŞİKLİKLER | | | | |
|A. Adres Değişikliği | 100,000,000| 80,000,000| 60,000,000| 40,000,000|
|B. Pay Devirleri | 120,000,000| 100,000,000| 80,000,000| 60,000,000|
|C. Ana Sözleşme Değişiklikleri | | | | |
|a) Adi ortaklık, adi komandit ve kollektif şirketler | 120,000,000| 100,000,000| 80,000,000| 60,000,000|
|b) Kooperatifler | 120,000,000| 100,000,000| 80,000,000| 60,000,000|
|c) Eshamlı Komandit ve Limited Şirketler | 140,000,000| 120,000,000| 100,000,000| 80,000,000|
|d) Anonim Şirketler | 160,000,000| 140,000,000| 120,000,000| 100,000,000|
|D. Sermaye Artırımı | | | | |
|a) Limited Şirketler | 400,000,000| 350,000,000| 300,000,000| 250,000,000|
|b) Anonim Şirketler | 500,000,000| 450,000,000| 400,000,000| 350,000,000|
|E. Şekil Değiştirme | 400,000,000| 350,000,000| 300,000,000| 250,000,000|
|F. Birleşme | 400,000,000| 350,000,000| 300,000,000| 250,000,000|
|G. Genel Kurul İşlemleri | 300,000,000| 250,000,000| 200,000,000| 200,000,000|
|H. Sermaye Ödendi Tespiti Raporu | 150,000,000| 125,000,000| 100,000,000| 100,000,000|
+-----------------------------------------------------------------------------------+------------------+-------------------+-------------------+--------------+
|3. DİĞER İŞLEMLER | | | | |
|A. Barkod İzni Alınması | 250,000,000| 200,000,000| 200,000,000| 200,000,000|
|B. Marka Tescili, Patent | 300,000,000| 250,000,000| 250,000,000| 220,000,000|
|C. İşyeri Açma İzin Belgesi | 250,000,000| 200,000,000| 200,000,000| 200,000,000|
+-----------------------------------------------------------------------------------+------------------+-------------------+-------------------+--------------+
|4. VERGİ VE SSK İŞLEMLERİ TAKİBİ | | | | |
|A. Vergi İadeleri (İade tutarı üzerinden) | | | | |
|(100 işçiye kadar olan işletmelerde 200,000,000.- TL.'den | | | | |
|az olamaz) | %3| | | |
|B. Vergi İstisnaları | 180,000,000| 150,000,000| 120,000,000| 100,000,000|
|C. Vergi Muafiyeti | 180,000,000| 150,000,000| 120,000,000| 100,000,000|
|D. Vergi Tecilleri (tecil tutarı üzerinden) | | | | |
|(200,000,000 TL'den az olamaz.) | %2| | | |
|E. Vergi Terkinleri (terkin tutarı üzerinden) | | | | |
|(200,000,000.- TL. den az olamaz) | %2| | | |
|F. Vergi İndirimi | 100,000,000| 90,000,000| 80,000,000| 70,000,000|
|G. Düzeltme Talepleri | 150,000,000| 125,000,000| 100,000,000| 80,000,000|
|H. SSK Teftişi Teminat Çözümleri | | | | |
|(200,000,000.- TL.'den az olmamak üzere | | | | |
|çözülen teminat tutarının) | %2| | | |
|I. Özel Teminatı Olmayan İnşaatların Teftişlerinin | | | | |
|Verilmesi (yıllık) | 250,000,000| 200,000,000| 150,000,000| 100,000,000|
+-----------------------------------------------------------------------------------+------------------+-------------------+-------------------+--------------+
|5. UYUŞMAZLIK VE UZLAŞMA | | | | |
|200 Milyon liradan az olmamak üzere vergi ve fon | 2%| | | |
|üzerinden | | | | |
+-----------------------------------------------------------------------------------+------------------+-------------------+-------------------+--------------+
NOTLAR:
1- Gelir, kurumlar, muhtasar ve katma değer vergisi beyannamelerini, Vergi
Usul Kanununun Mükerrer 227'nci maddesi ve bu maddeye bağlı olarak yapılan
düzenlemelere göre Serbest Muhasebeci veya Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlere
imzalatan mükellefler, defter tutma ücreti dışında ayrıca beyanname imzalama
ücreti ödemezler.
2- I no.lu tablonun 1 ve 2 numaralı tarifesinde belirtilen mükellefler
için II no.lu tablonun 1-A, B, G ve H bentlerinde yer alan beyanname düzenleme
ücretleri %50 indirimli olarak uygulanır.
3- Uzlaşma işlemleri ile ilgili oranın uygulanmasında, VUK.'nun 376.
maddesinde öngörülen indirim düşüldükten sonra kalan vergi, fon ve ceza
toplamı üzerinden müşteri lehine sağlanan indirim toplamları tutarı esas
alınır.
4- Aynı uzlaşma komisyonu toplantısında yapılan çeşitli uzlaşmalarda
tarife topluca uygulanır.
5- Tarifedeki ücretler, aylık olup KDV hariç tutarlardır.
6- Tarifedeki ücretler, merkez işyerleri dışındaki her bir şube için %20
fazlası ile uygulanır. Ancak; bu miktar sözleşmedeki ücretin %60'ını geçemez.
7- Tarifedeki ücretler, tek KDV oranı uygulanan firmalar için geçerlidir.
Çok KDV oranı uygulanan firmalarda, tarifedeki ücrete %10 ilave edilir.
8- Hizmetin müşterinin işyerinde yapılması durumunda; ayrıca %25 ek ücret
alınır.
9- Tarifedeki kooperatiflerle ilgili ücretler en fazla 50 üyeli
kooperatifler için geçerlidir. 50 üyeden fazla üyesi bulunan kooperatiflerde
ilave her 50 üye için ücrete %10 ilave edilir. Üye sayısındaki kesirler tama
yürütülür.
10- Dış ticaret işlemleri varsa tarifedeki ücrete %10 ilave edilir.
11- Gayrifaal işletmelerde tarifenin %40'ı uygulanır.
12- İşletme defteri için A, B ve C bentlerinde tespit edilen ücretler 1.
Grup İller arasında yer alan ve merkez nüfusu 5 milyondan fazla olan illerde
%35,3 milyondan fazla olan illerde %20,2 milyondan fazla olan illerde %10 ve 1
milyondan fazla olan illerde %5 oranında artırılarak uygulanır.
13- Nüfusu 50.000 kişinin altındaki ilçelerde tarifedeki maktu ücretler
%25 eksiği ile uygulanır.
14- Müşteri ile meslek mensubu ayrı il gruplarında olduğu takdirde,
işletmenin bulunduğu yer için belirlenen ücret tarifesi uygulanır.
15- 2004 yılında ilk defa gerçek usulde defter tutma durumunda olacak
mükellefler ile 95/6430 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca 1/5/1995
tarihinden itibaren götürü usulden gerçek usule alınan mükellefler için I ve
II no.lu tablolarda yer alan ücretler %50 indirimli olarak uygulanır.
16- Çizelgede yer alan beyanname veya bildirimlerin dışında, yükümlülerden
yeni beyanname ve/veya bildirim istenildiği takdirde, ücrete tabidir. Meslek
mensubu ile yükümlü arasında serbestçe belirlenecek ücret tablo II 3-E'de
belirlenen ücretin altında olamaz.
17- İl grupları aşağıdaki gibidir:
1. GRUP İLLER:
--------------
ADANA, ANKARA, ANTALYA, BALIKESİR, BURSA, DENİZLİ,
ESKİŞEHİR, GAZİANTEP, İÇEL, İSTANBUL, İZMİR, KAYSERİ,
KOCAELİ, KONYA, MUĞLA, SAMSUN, TEKİRDAĞ.
2. GRUP İLLER:
--------------
AYDIN, BOLU, ÇANAKKALE, DİYARBAKIR, EDİRNE, HATAY,
KAHRAMANMARAŞ, KIRKLARELİ, KÜTAHYA, MALATYA, MANİSA,
TRABZON, ZONGULDAK, KIRIKKALE, BARTIN, KARABÜK, YALOVA,
SAKARYA, OSMANİYE, ÇORUM, ŞANLIURFA.
3. GRUP İLLER:
--------------
ADIYAMAN, AFYON, AĞRI, AMASYA, ARTVİN, BATMAN, BİLECİK,
BURDUR, ÇANKIRI, ELAZIĞ, ERZİNCAN, ERZURUM, GİRESUN,
ISPARTA, NEVŞEHİR, VAN, KARS, KASTAMONU, KIRŞEHİR, KİLİS,
NİĞDE, ORDU, RİZE, SİNOP, SİVAS, TOKAT, UŞAK, YOZGAT,
AKSARAY, DÜZCE, KARAMAN.
4. GRUP İLLER:
--------------
ARDAHAN, IĞDIR, BİNGÖL, BİTLİS, GÜMÜŞHANE, HAKKARİ,
MARDİN, MUŞ, SİİRT, TUNCELİ, BAYBURT, ŞIRNAK.
2004 YILI SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİRLİK
ASGARİ ÜCRETLERİ
1- DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
A. Sürekli Danışmanlık (aylık)
a) Bir önceki yıl net satışları 1 trilyon 500 milyardan az olan firmalarda : 250,000,000
b) Bir önceki yıl net satışları 4 trilyona kadar olan firmalarda : 300,000,000
c) Bir önceki yıl net satışları 10 trilyona kadar olan firmalarda : 500,000,000
d) Bir önceki yıl net satışları 30 trilyona kadar olan firmalarda : 750,000,000
e) Bir önceki yıl net satışları 30 trilyonu aşan firmalarda : 950,000,000
(Yıllık 96 saate kadar, fazlası 35,000,000.- TL./saat üzerinden ilave ücrete tabidir.
Yıllık çalışma saatinin hesabında fiili çalışma süreleri dikkate alınır.)
B. Arızi Danışmanlık ve Standart Dışı İşlemler (saat ücreti)
a) Büroda : 90,000,000
b) İlgili işletmede : 130,000,000
C. Kontrol ve Revizyon İşlemleri
(1,000,000,000.- TL.'dan az olmamak kaydı ile) Firmanın durumuna göre tarifedeki
karşılığı ücretin, kontrol edilen ay süresi ile çarpımı tutarıdır.
D. Firma Muhasebe Sisteminin Kurulması
a) Hizmet-Alım/Satım İşletmesi : 300,000,000
b) İnşaat-İmalat İşletmesi : 500,000,000
2. UYUŞMAZLIK VE UZLAŞMA
300 Milyon liradan az olmamak üzere vergi ve fon üzerinden : %2
3. ORTAKLIK İŞLEMLERİ
Şirketlerin TTK Gereğince Denetçiliği (aylık)
a) Banka ve sigorta şirketleri : 300,000,000
b) Halka açık şirketler ve aracı kurumlar : 150,000,000
c) Diğer şirketler : 100,000,000
4. TASFİYE (Her hesap dönemi için)
A. Şahıs Firmaları : 100,000,000
B. Adi Ortaklık, Adi Komandit ve Kollektif Şirketler : 150,000,000
C. Kooperatifler : 350,000,000
D. Eshamlı Komandit ve Limited Şirketler : 450,000,000
E. Anonim Şirketler (SPK'ya dahil olmayanlar) : 600,000,000
F. Anonim Şirketler (SPK'ya dahil olanlar) : 750,000,000
5. BİLİRKİŞİLİK
a) Aynı olay ve esastan kaynaklanan ve birbirine benzer ikiden fazla
rapor için : 250,000,000
b) Sermaye artırımı işlerinde : 200,000,000
c) 150 milyon TL.'dan az olmamak üzere bankalara sunulan bilançoların
incelenmesinde net satışların : %01
d) Diğer bilirkişiliklerde : 650,000,000
6. HAKEMLİK
400 milyon TL.'dan az olmamak üzere karşılıklı anlaşmaya bağlıdır.
7. FİZİBİLİTE RAPORU
600,000,000.- TL.'dan az olmamak üzere toplam yatırım tutarı üzerinden hesaplanır.
Toplam yatırım tutarı 1 trilyona kadar olanlardan : %004
Sonra gelen 5 trilyon lira için : %001
6 trilyonu aşan kısım için : %0005
8. İLAÇ FİYATLARI TESPİT VE DEĞERLENDİRİLMESİ
İlaç fiyatları tespit ve değerlendirilmesi; her bir tespit için 350,000,000.- TL.'dan az olmamak üzere,
standart saat ücreti uygulanır. Standart saat ücreti (75,000,000.- TL./saat, vergi dahil her türlü işlemin
yürütülmesi, takibi, izlenmesi, incelenmesi ve çalışma yapılması dahil)
9. DERNEK, TESİS, VAKIF VE BENZERİ KURUMLARIN HESAPLARININ DENETİMİ
a) İktisadi işletmesi olmayanlar : 500,000,000
b) İktisadi işletmesi olanlar
Gelirleri 2 Trilyona kadar olanlarda : 1,000,000,000
2 Trilyon lirayı aşan kısım için : %005
10. SPK VE DİĞER KURULUŞLARCA YAPTIRILACAK MUHASEBE
DENETİM İŞLEMLERİ
SPK ve diğer kuruluşlarca yaptırılacak muhasebe denetim işlemlerinde, 96
saate kadar standart saat ücreti (100,000,000.- TL./saat) olarak uygulanır. 96
saatten sonrası için; standart saat ücretinin %50'sinden az olmamak üzere
ilgililerce serbestçe saptanır. Söz konusu denetim sözleşmeleri yıllık
denetimlerde 96 saatten, sınırlı ara denetimlerde 32 saatten, yatırım fonları
ve diğer özel denetimlerde 48 saatten az bir süreyi kapsayamaz.
11. KREDİLERE İLİŞKİN TESPİT İŞLEMLERİNDE
500,000,000.- TL.'dan az olmamak üzere;
A. Firma aktif toplamının (aktif toplamı SMMM'ce düzeltilmiş bilançodaki
toplamdır)
i- 1,750 trilyon TL.'sına kadar kısmı için : %003
ii- Sonra gelen 3,500 trilyon lira için : %002
iii- 5,250 trilyon liradan sonrası için : %001
B. Veya kredi tutarının,
i- 250 milyar TL.'sına kadar kısmı için : %03
ii- Sonra gelen 313 milyar TL. için : %01
iii- 382 milyar liradan sonrası için : %005
A ve B şıklarında yer alan ücretler toplamı 1 trilyon TL.'yı aşmaması
halinde yüksek olanı uygulanır. Aşması halinde, A ve B şıklarından hangisinin
uygulanacağı taraflarca belirlenir. Aynı rapora dayanılarak birden fazla kredi
müracaatında bulunulması halinde, her ilave kredi için bu ücret 1/3 oranında
uygulanır.
12. SSK İLİŞİKSİZLİK BELGESİ İÇİN YAPILAN İNCELEME
Sosyal Sigortalar Kurumundan talep edilen ilişiksizlik belgesi için
yapılacak incelemelerde, 250,000,000.- TL.'dan az olmamak üzere ihaleli
işlerde son hakedişte yazılı toplam bedelin, diğer işlerde 5 No.lu Sigorta
Primleri Takip ve Tahsilatı Tebliğinde tanımlanmış iş tutarının;
a) İlk 700 milyar TL. için : %02
b) Sonra gelen 700 milyar lira için : %01
c) Sonra gelen 2,8 trilyon lira için : %005
d) Sonra gelen 5,6 trilyon lira için : %001
e) Sonra gelen 11.2 trilyon lira için : %0005
f) 11,2 trilyon liradan sonrası için : %0001
NOTLAR:
1- Serbest Muhasebecilik tarifesindeki ücretler ve notlar, gruplar
itibariyle Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler için de geçerlidir.
2- Bu tarifedeki ücretler ile Serbest Muhasebecilik Asgari Ücretleri ile
ilgili tarifenin II ve III No.lu tablolarındaki ücretler ve notlar gruplar
itibariyle Yeminli Mali Müşavirler için de geçerlidir.
3- Ücret tespiti sırasında, ücret soru belgesi kullanılır.
4- Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu'nun 285. maddesi gereğince hakim
tarafından takdir olunan bilirkişi ücreti, bu tarifedeki bilirkişilik
ücretlerinin dışındadır.
2004 YILI YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK TASDİK İŞLEMLERİ ASGARİ ÜCRETLERİ
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|T |K |B |İŞİN MAHİYETİ |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|1 | | |GELİR VE KURUMLAR VERGİSİ İŞLEMLERİ |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |1 | |YILLIK GELİR VERGİSİ BEYANNAME TASDİKİ |
| | | |i- Net satışları 9 trilyon liraya kadar olanlarda : %02 |
| | | |ii- Sonraki 10 trilyon lira için : %01,5 |
| | | |iii- Sonraki 10 trilyon lira için : %01 |
| | | |iv- Sonraki 20 trilyon lira için : %005 |
| | | |v- Sonraki 20 trilyon lira için : %001 |
| | | |vi- 69 trilyon lirayı aşan kısım için : %0005 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret, 6,500,000,000.- TL.'den az olamaz. |
| | | |İnşaat ve sanayi işletmelerinde bu rakamlar %20 artırılarak uygulanır. |
| | | |(Gelir vergisi için firma bazında uygulanır.) |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |2 | |YILLIK KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAME TASDİKİ |
| | | |i- Net satışları 11 trilyon liraya kadar olanlarda : %02 |
| | | |ii- Sonraki 10 trilyon lira için : %01,5 |
| | | |iii- Sonraki 20 trilyon lira için : %01 |
| | | |iv- Sonraki 30 trilyon lira için : %005 |
| | | |v- Sonraki 30 trilyon lira için : %001 |
| | | |vi- 101 trilyon lirayı aşan kısım için : %0005 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret, 7,200,000,000.- TL.'den az olamaz. |
| | | |İnşaat ve sanayi işletmelerinde bu rakamlar %20 artırılarak uygulanır. |
| | | |(Gelir vergisi için firma bazında uygulanır.) |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |3 | |YATIRIM İNDİRİMİ TASDİKİ |
| | | |1 milyar liradan az olmamak üzere toplam yatırım harcaması üzerinden: |
| | | |i- 1.5 trilyon liraya kadar olan kısmı için : %02 |
| | | |ii- Sonra gelen 3 trilyon liralık kısmı için : %01 |
| | | |iii- Sonra gelen 5 trilyon liralık kısmı için : %005 |
| | | |iv- 9.5 trilyon lirayı aşan kısmı için : %001 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |4 | |TEŞVİK, İNDİRİM, İSTİSNA VE MUAFİYETLERLE İLGİLİ İŞLEMLER |
| | |a) |4325 Sayılı kanun kapsamında gelir ve kurumlar vergisi istisnasına ilişkin tasdik |
| | | |1 milyar TL.'den az olmamak üzere, istisna konusu kazanca isabet eden net satış hasılatı üzerinden; |
| | | |i- 3 trilyon liraya kadar olan kısmı için : %02 |
| | | |ii- Sonra gelen 5 trilyon liralık kısmı için : %01 |
| | | |iii- 8 trilyon lirayı aşan kısmı için : %005 |
| | |b) |Yeniden değerleme tasdiki |
| | | |800 milyon liradan az olmamak üzere, yeniden değerlemeye tabi sabit değerler toplamı üzerinden; |
| | | |i- 1,5 trilyon liraya kadar olan kısmı için : %02 |
| | | |ii- Sonraki 3 trilyon liralık kısmı için : %01 |
| | | |iii- Sonraki 5 trilyon liralık kısmı için : %005 |
| | | |iv- 9.5 trilyon lirayı aşan kısmı için : %0002 |
| | | |Ücret hesaplamasında binalar, gemiler ve uçaklar için değerler 1/3 oranında uygulanır. |
| | |c) |Diğer teşvik, indirim, istisna ve muafiyetlerle ilgili tasdik işlemleri |
| | | |1 milyar TL.'den az olmamak üzere, yararlanılan istisna tutarı üzerinden |
| | | |i- 1.5 trilyon liraya kadar olan kısım için : %03 |
| | | |ii- Sonraki 3 trilyon liralık kısım için : %01 |
| | | |iii- Sonraki gelen 5 trilyon liralık kısım için : %005 |
| | | |iv- 9.5 trilyon lirayı aşan kısım için : %0002 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |5 | |MÜNFERİT BEYANNAME TASDİKİ 1,250,000,000 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |6 | |DİĞER GELİR VE KURUMLAR VERGİSİ BEYANNAMELERİ |
| | |a) |Özel muhtasar beyannameler : %02 |
| | |b) |K.V.K. 22. ve 24. maddelerindeki beyannameler : %05 |
| | |c) |K.V.K. 31, 36, 39. maddelerindeki beyannameler 1 milyar TL.'den az olmamak üzere saat ücreti |
| | | |uygulanır. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|T |K |B |İŞİN MAHİYETİ |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|II | | |KATMA DEĞER VE ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ İŞLEMLERİ |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |1 | |KDV VE ÖTV İADE VE MAHSUP İŞLEMLERİ TASDİKİ |
| | | |i- 34 milyar liraya kadar olan kısmı için : %8 |
| | | |ii- Sonraki 67 milyar lira için : %6 |
| | | |iii- Sonraki 100 milyar lira için : %4 |
| | | |iv- Sonraki 135 milyar lira için : %2 |
| | | |v- Sonraki 170 milyar lira için : %1 |
| | | |vi- 506 milyar lirayı aşan kısım için : %05 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret 750 milyon TL.'den az olamaz. Yıllık denetleme ve tasdik sözleşmesi |
| | | |olmayan kuruluşlarda bu tarifeye göre bulunacak ücret %20 artırılarak uygulanır. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |2 | |KDV İADE VE MAHSUP İÇERMEYEN AYLIK BEYANNAMELERDE |
| | |a) |170 milyar TL.'sına kadar olan teslim ve hizmetlerde : %05 |
| | |b) |Bunu aşan kısım için : %03 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret 350 milyon TL.'den az olamaz. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |3 | |ÖZEL TÜKETİM VERGİSİ ÜRETİM TECİL-TERKİN RAPORU |
| | |a) |170 milyar TL.'sına kadar olan teslim ve hizmetlerde : %05 |
| | |b) |bunu aşan kısım için : %03 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret 750 milyon TL.'den az olamaz. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |4 | |DAHİLDE İŞLEME İZİN BELGESİNE GÖRE YAPILAN |
| | | |K.D.V. TECİL-TERKİN İŞLEMLERİ TASDİKİ |
| | | |i- 150 milyar lirasına kadar olan kısmı için : %3 |
| | | |ii- Sonraki 300 milyar lira için : %2 |
| | | |iii- 450 milyar lirayı aşan kısmı için : %1 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret 800 milyon TL.'den az olamaz. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |5 | |GÜMRÜK BEYANNAMESİ TASDİKİ |
| | | |Her beyanname tasdikinde alınmak üzere 30,000,000.- TL./adet |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|III| | |DİĞER TASDİK İŞLEMLERİ |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |1 | |İÇ KAYNAKLARIN SERMAYEYE EKLENMESİ TASDİKİ |
| | |a) |Yeniden değerleme fonunun sermayeye eklenmesinde, eklenebilir fonun tespiti: |
| | | |I- Geçmiş dönemler onaylanmamış ise 1. bölümdeki ücret uygulanır. |
| | | |II- Geçmiş dönemler onaylanmış ise: |
| | | |500 milyon liradan az olmamak üzere |
| | | |i- 1.5 trilyon lira için : %005 |
| | | |ii- Sonraki 3 trilyon lira için : %003 |
| | | |iii- Sonraki 5 trilyon lira için : %0002 |
| | | |iv- 9.5 trilyon lirayı aşan kısım için : %0001 |
| | |b) |Diğer iç kaynakların (maliyet artış fonu - gayrimenkul/iştirak satış karı v.b) |
| | | |sermayeye eklenmesinin tespiti |
| | | |500 milyon liradan az olmamak üzere eklenebilir tutarın; |
| | | |i- 1,5 trilyon lira için : %005 |
| | | |ii- Sonraki 3 trilyon lira için : %003 |
| | | |iii- Sonraki 5 trilyon lira için : %0002 |
| | | |iv- 9,5 trilyon lirayı aşan kısım için : %0001 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |2 | |SERMAYE ARTIŞININ TESPİTİ RAPORLARI |
| | |a) |Sermaye ödendiğinin ve mevcudiyetinin tespiti 500,000,000 |
| | |b) |Geçmiş yıllar karlarının sermayeye eklenmesi 500,000,000 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|T |K |B |İŞİN MAHİYETİ |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |3 | |DERNEK, TESİS, VAKIF VE BENZERİ KURUMLARIN MUAFİYET VE İSTİSNA VE |
| | | |HESAPLARININ TASDİKİ İŞLEMLERİ |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | |a) |Muafiyet ve İstisnalara İlişkin Tasdik İşlemleri |
| | | |i- İktisadi işletmesi olmayanlar 800,000,000 |
| | | |ii- İktisadi işletmesi olanlar 1,200,000,000 |
| | |b) |Hesaplara İlişkin Tasdik İşlemleri |
| | | |i- İktisadi işletmesi olmayanlar 800,000,000 |
| | | |ii- İktisadi işletmesi olanlar |
| | | |Brüt gelirleri 12 trilyon liraya kadar olanlarda : %02 |
| | | |Sonrası için : %005 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret 1,200,000,000.- TL.'den az olamaz. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |4 | |YATIRIM TEŞVİK BELGESİ İŞLEMLERİ |
| | |a) |Yatırım teşvik belgesi ile ilgili işlemler 800,000,000.- TL.'den az olmamak üzere; |
| | | |Toplam yatırım tutarı üzerinden : %01 |
| | | |Ücretin 3 milyar lirayı aşması halinde ücret taraflarca belirlenir. |
| | |b) |Yatırım teşvik belgesi kapama işlemleri (Rapor tanzimi): |
| | | |Gerçekleşen yatırım tutarının |
| | | |175 milyar liraya kadar olan kısım için 800,000,000 |
| | | |Sonraki her 200 milyar TL. için 150,000,000 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |5 | |KREDİLERE İLİŞKİN TESPİT İŞLEMLERİ |
| | | |Kredilere ilişkin tespit işlemlerinden 1 milyar liradan az olmamak üzere, |
| | |a) |Firma aktif toplamının (aktif toplamı ymm'ce düzeltilmiş |
| | | |ve tasdik edilmiş bilançodaki toplamıdır.) |
| | | |i- 3 trilyon liraya kadar olan kısım için : %003 |
| | | |ii- Sonraki 10 trilyon liralık kısım için : %002 |
| | | |iii- 13 trilyon lirayı aşan kısım için : %001 |
| | |b) |Veya kredi tutarının |
| | | |i- 3 trilyon liraya kadar olan kısım için : %03 |
| | | |ii- Sonraki 5 trilyon liralık kısım için : %01 |
| | | |iii- 8 trilyon lirayı aşan kısım için : %005 |
| | | |a ve b şıklarında yer alan ücretlerin yüksek olanı uygulanır. |
| | | |Aynı rapora dayanılarak birden fazla kredi müracaatında bulunulması halinde, her ilave kredi için bu |
| | | |ücret 1/5 oranında uygulanır. Sürekli denetleme ve tasdik işlemleri ymm'ce yapılan kuruluşların |
| | | |kredilerine ilişkin tespit işlemleri aynı ymm'ce yapılır. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |6 | |SEYAHAT ACENTALARININ TURİZM GELİRİ ELDE ETME VE DÖVİZ GETİRME |
| | | |YÜKÜMLÜLÜKLERİNE İLİŞKİN TESPİTLER |
| | | |400 milyon liradan az olmamak üzere döviz olarak getirilen tutarın : %001 |
| | | |Ücretin 3 milyar lirayı aşması halinde ücret taraflarca belirlenir. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |7 | |HAM PETROL VE PETROL ÜRÜNLERİ İTHALİ VE LPG İLE İLGİLİ OLARAK TALEP |
| | | |EDİLECEK İNCELEME VE TESPİTLER |
| | | |800 milyon TL.'den az olmamak üzere incelenmesi yapılan tutarın |
| | | |i- 1,5 trilyon liraya kadar olan kısmı için : %01 |
| | | |ii- Sonraki 3 trilyon liralık kısım için : %002 |
| | | |iii- Sonraki 5 trilyon liralık kısım için : %001 |
| | | |iv- 9,5 trilyon lirayı aşan kısım için : %0005 |
| | | |Ücretin 3 milyar lirayı aşması halinde ücret taraflarca belirlenir. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|T |K |B |İŞİN MAHİYETİ |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |8 | |MALİ TABLOLARIN UYGUNLUĞU VE HASILAT TESPİTİ |
| | | |- Yap-işlet-devret projesi kapsamında istenen mali tabloların uygunluğu ve hasılat tesbiti, |
| | | |- devletin irtifak hakkı tesis ettirdiği işlemlerin verecekleri hasılat beyannamelerinin tasdiki, |
| | | |750,000,000.- TL.'den az olmamak üzere, tesbit ve tasdik |
| | | |edilen tutarın : %001 |
| | | |Ücretin 3 milyar lirayı aşması halinde ücret taraflarca belirlenir. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |9 | |ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNİN HESAP VE İŞLEMLERİNİN İNCELENMESİ |
| | | |i- Hesap ve işlemleri tutarı 10 trilyon liraya kadar olanlarda : %001 |
| | | |ii- Sonraki kısım için : %002 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret, 750 milyon TL.'den az olamaz. |
| | | |Hesap ve işlemler tutarı organize sanayi bölgeleri tek düzen hesap planına göre tespit edilir. |
| | | |Ücretin 3 milyar lirayı aşması halinde ücret taraflarca belirlenir. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |10 | |İŞSİZLİK SİGORTASI FONUNUN GELİR VE GİDERLERİNİN DENETİMİ |
| | | |Her bir üç aylık dönem için, |
| | | |i- Gelir ve giderleri toplamı 10 trilyona kadar olanlarda : %001 |
| | | |ii- Sonraki kısım için : %002 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret 750 milyon TL.'den az olamaz, hizmet bedelinin kamu ihale kanununa |
| | | |göre belirlenmesi halinde ihaledeki ücret esas alınır. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |11 | |SERVET VE VARLIK İNCELEMELERİ |
| | | |Beyanı gereken servet tutarının |
| | | |i- 1.5 trilyon lirasına kadar olan kısım için : %03 |
| | | |ii- Sonraki 5 trilyon lira için : %01 |
| | | |iii- 6,5 trilyon lirasını aşan kısım için : %005 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret 1 milyar TL.'den az olamaz. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |12 | |ERTELEME, TAKSİTLENDİRME FORMLARI TALEP VE DEĞERLENDİRME KONUSU |
| | | |MEBLAĞ |
| | | |i- 75 milyar lirasına kadar olan kısım için : %1 |
| | | |ii- Sonraki 300 milyar lira için : %05 |
| | | |iii- 375 milyar lirasını aşan kısım için : %01 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret 500 milyon TL.'den az olamaz. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |13 | |DOĞAL AFETLERDE TERKİN İŞLERİ 500,000,000 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |14 | |STOK DEĞERLEMESİ |
| | | |i- 750 milyar lirasına kadar olan kısım için : %02 |
| | | |ii- Sonraki 2,5 trilyon liralık kısım için : %01 |
| | | |iii- 3,250 trilyon lirasını aşan kısım için : %005 |
| | | |Bu suretle hesaplanacak ücret 750 milyon TL.'den az olamaz. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|IV | | |3984 SAYILI RADYO VE TELEVİZYONLARIN KURULUŞ VE YAYINLARI HAKKINDA |
| | | |KANUN UYARINCA RADYO VE TELEVİZYON ÜST KURULU PAYLARININ ÖDENMESİ |
| | | |İŞLEMLERİ |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |1 | |TELEVİZYONLAR |
| | |a) |Ulusal/Bölgesel Televizyonlar |
| | | |1,5 milyar liradan az olmamak üzere hesaplanan radyo ve televizyon üst kurul paylarının, |
| | | |i- İlk 50 milyar lira için : %4 |
| | | |ii- Sonraki 50 milyar lira için : %3 |
| | | |iii- Sonraki 50 milyar lira için : %2 |
| | | |iv- Sonraki 50 milyar lira için : %01 |
| | | |v- 200 milyar lirayı aşan kısım için : %05 |
| | |b) |Yerel Televizyonlar, |
| | | |500 milyon TL.'den az olmamak üzere hesaplanan radyo ve televizyon üst kurul paylarının |
| | | |i- İlk 7,5 milyar lira için : %3 |
| | | |ii- Sonraki 7,5 milyar lira için : %2 |
| | | |iii- Sonraki 7,5 milyar lira için : %1 |
| | | |iv- Sonraki 15 milyar lira için : %05 |
| | | |v- 37,5 milyar lirayı aşan kısım için : %03 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |2 | |RADYOLAR |
| | |a) |Ulusal/Bölgesel Radyolar |
| | | |1 milyar TL.'den az olmamak üzere hesaplanan radyo televizyon üst kurulu paylarının, |
| | | |i- İlk 1,5 milyar lira için : %4 |
| | | |ii- Sonraki 1,5 milyar lira için : %3 |
| | | |iii- Sonraki 1,5 milyar lira için : %2 |
| | | |iv- Sonraki 3 milyar lira için : %1 |
| | | |v- 7,5 milyar lirayı aşan kısım için : %05 |
| | |b) |Yerel Radyolar |
| | | |300 milyon TL.'den az olmamak üzere |
| | | |i- İlk 750 milyon lira için : %3 |
| | | |ii- Sonraki 750 milyon lira için : %2 |
| | | |iii- Sonraki 750 milyon lira için : %1 |
| | | |iv- Sonraki 1,5 milyar lira için : %05 |
| | | |v- 3,750 milyar lirayı aşan kısım için : %03 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
|v | | |YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLER TARAFINDAN |
| | | |YAPILAN DİĞER İŞLER |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |1 | |KURULUŞ İŞLEMLERİ |
| | | |A. Tek Şahıs İşletmeleri 150,000,000 |
| | | |B. Adi Ortaklıklar 200,000,000 |
| | | |C. Kollektif ve Adi Komandit Şirketler 500,000,000 |
| | | |D. Kooperatifler 500,000,000 |
| | | |E. Limited Şirketler 500,000,000 |
| | | |F. Anonim Şirketler 750,000,000 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |2 | |DEĞİŞİKLİKLER |
| | | |A. Adres Değişikliği 150,000,000 |
| | | |B. Pay Devirleri 200,000,000 |
| | | |C. Ana Sözleşme Değişiklikleri ve sermaye artış işlemleri |
| | | |a) Adi Ortaklık, Adi Komandit ve Kollektif Şirketler 250,000,000 |
| | | |b) Kooperatifler 300,000,000 |
| | | |c) Eshamlı Komandit ve Limited Şirketler 400,000,000 |
| | | |d) Anonim Şirketler 500,000,000 |
| | | |D. Yabancı Sermayeli Şirket Kuruluşu 1,800,000,000 |
| | | |E. Şekil Değiştirme 1,200,000,000 |
| | | |F. Birleşme 1,800,000,000 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |3 | |DANIŞMANLIK HİZMETLERİ |
| | | |A. Sürekli Danışmanlık |
| | | |a) Bir önceki yıl net satışları 5 TRİLYON liradan az olan firmalarda aylık 300,000,000 |
| | | |b) Bir önceki yıl net satışları 10 TRİLYON liraya kadar olan firmalarda aylık 500,000,000 |
| | | |c) 10 TRİLYON lirayı aşan firmalarda 1,000,000,000 |
| | | |B. Arızi Danışmanlık ve Standart Dışı İşlemler (saat ücreti) |
| | | |a) Büroda 100,000,000 |
| | | |b) İlgili İşletmede 150,000,000 |
| | | |C. Kontrol ve Revizyon İşlemleri |
| | | |1 MİLYAR TL.'den az olmamak kaydı ile Firma net satışlarının : %01 |
| | | |D. Firma Muhasebe Sisteminin Kurulması |
| | | |a) Hizmet-Alım/Satım İşletmesi 500,000,000 |
| | | |b) İnşaat-İmalat İşletmesi 1,000,000,000 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |4 | |UYUŞMAZLIK İŞLERİ VE UZLAŞMA |
| | | |Tarh edilen vergi, fon ve cezaların toplam tutarı üzerinden %2'sinden ve 500,000,000.- TL.'den az |
| | | |olmamak üzere, (iş bu meblağ dava dilekçesinin yetkili Mercilere verilmesinden önce tahsil edilir.) kesin |
| | | |ve nihai yargı kararına göre tarh edilen Vergi, fon ve ceza tutarı üzerinden sağlanacak indirimin; |
| | | |A. İlk 10 MİLYAR liraya kadar : %3 |
| | | |B. Sonra gelen 10 MİLYAR lira için : %2 |
| | | |C. Sonra gelen 10 MİLYAR lira için : %1 |
| | | |D. 30 MİLYAR liradan sonrası için : %05 |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |5 | |HAKEMLİK |
| | | |500 MİLYON TL.'den az olmamak üzere karşılıklı anlaşmaya bağlıdır. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| | | |SERMAYE PİYASASI KURULU, ENERJİ PİYASASI DÜZENLEME KURULU, BANKACILIK |
| |6 | |DÜZENLEME VE DENETLEME KURULU VE DİĞER KURULUŞLARCA YAPTIRILACAK |
| | | |MUHASEBE DENETİM İŞLEMLERİ |
| | |a) |Bağımsız Denetim İşlemleri |
| | | |Söz konusu denetim sözleşmeleri yıllık denetimlerde 96 saatten, sınırlı ara denetimlerde 32 saatten, |
| | | |yatırım fonları ile diğer özel denetimlerde 48 saatten az olamaz. Bu tarifenin dipnotlarında belirtilen |
| | | |asgari ücreti esas alınarak ücret hesaplanır. (120,000,000.- TL./saat) |
| | |b) |Konsolide mali tabloların denetiminde; |
| | | |i- Ana ortaklığın yukarıdaki 7/a ve 7/b bölümlerine göre hesaplanan denetim |
| | | |ücret toplamına %20 ilave edilir. |
| | | |ii- Bağlı ortaklık ve iştiraklerin denetiminde her biri için yukarıdaki 7/a ve 7/b bölümlerine göre |
| | | |hesaplanacak ücret esas alınır. |
| | | |Ancak söz konusu bağlı Ortaklık ve iştirakler için müstakil bir bağımsız denetim raporu düzenlenmemesi |
| | | |halinde bu ücretten %15 indirim yapılır. |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
| |7 | |İLAÇ FİYATLARI TESPİT VE DEĞERLENDİRİLMESİ |
| | | |İlaç fiyatları tespit ve değerlendirilmesi; her bir tespit için 360,000,000.- TL.'den |
| | | |az olmamak üzere, standart saat ücreti uygulanır. Standart saat ücreti |
| | | |(120,000,000.- TL./saat, vergi dahil her türlü işlemin yürütülmesi, takibi, izlenmesi, |
| | | |İncelenmesi ve çalışma yapılması dahil) |
+---+---+---+-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------+
NOTLAR:
ÜCRET TESPİTİNDE DİKKATE ALINACAK HUSUSLAR
Bu ücret tarifesi "Asgari Ücret Tarifesi" olup, sözleşme serbestliği
gereği taraflar (YMM ve Mükellef); işin durumu, iş yeri veya çalışan personel
sayısı yada faaliyet konusu gibi unsurları dikkate alarak daha yüksek ücret
kararlaştırabilir. Ancak aşağıda belirtilen indirimler haricinde ücret
tarifesinin altında iş kabul edilemez.
1. Bu tarifedeki tasdik ücretleri denetim ücretlerini de kapsar.
2. İnceleme ile ilgili olarak Büyükşehir Belediyesi sınırları dışında
kalan yerlere gidiş-dönüş süreleri ile sınırlı olmak üzere gidiş-dönüş yol
giderleri ile konaklama giderleri ücrete dahil değildir.
3. Yeminli mali müşavirin bu tarifeye göre aynı kuruluşa birden fazla
tasdik hizmeti vermesi halinde bu hizmetlerin her biri için tarifede
gösterilen nispi ücretlerde %20 indirim uygulanır. Bu indirim aynı topluluk
içindeki şirketler için de geçerlidir.
4. Tasdiki yapılacak firmanın ilgili dönem muhasebesinin serbest
muhasebeci ve/veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından tutulması ve
beyannamelerinin bunlar tarafından düzenlenerek imzalanması halinde nispi
tasdik ücretlerinde %20 indirim uygulanır. Bu indirim diğer maddeler
kapsamında indirim uygulanması halinde dikkate alınmaz.
5. Bu tarifedeki "net satış" veya "net hasılat" deyimi;
a) İşletmelerin gelir tablosunda yer alan önceki yıl "C-Net Satışlarını"
b) Bankalar ve sigorta şirketleri ile aracı kurumlar ve diğer finans
kurumlarında önceki yıl gayrisafi gelir tutarını, (döviz alım satımına yetkili
müesseseler Finansman Kurumu olarak kabul edilmez) ifade eder.
c) Yıllara yaygın inşaat ve taahhüt işlerinde ücretin matrahı, ilgili yıl
içinde tahakkuk eden hakediş toplamıdır. Bu işlerin diğer işlerle birlikte
yapılması halinde bu tutarlar net satışlara ilave edilir. Yıllara yaygın
inşaat ve taahhüt işlerinde geçici kabulün yapıldığı yıla ait net satışlar
toplamından önceki yıllarda tahakkuk eden hakediş tutarları indirilir. Şu
kadar ki, senelere sari inşaat işinin son yılında sözleşme yapılması halinde
ücretin hesaplanmasında geriye doğru bütün hakedişlerin toplamı birlikte
nazara alınır.
d) Yatırımcı kuruluşlarda ücretin hesabında; Net Satış Hasılatının Yatırım
Teşvik Belgesi kapsamında gerçekleştirilen fiili yatırım tutarının altında
kalması halinde fiili yatırım tutarı Net Satış Hasılatı yerine esas alınır.
6. Tarifedeki ücretler, KDV hariç brüt tutarlardır.
7. Tarifelerde yazılı dönem kavramı, beyanname verme dönemlerini ifade
eder. Birkaç dönemin bir raporda birleştirilmesi tarife uygulamasını
değiştirmez.
8. Asgari ücret uygulamasında hizmetin yapıldığı yıl tarifesi esastır.
9. Ücret tespiti sırasında, ücret soru belgesi kullanılır.
10. 01.01.2004 tarihinden önce 2004 yılında yapılacak hizmetler için
düzenlenen sözleşmeler ile taraflar arasında tespit edilen ücret 2004
tarifesinde tespit edilen ücretlerden düşük olamaz. Her yıl için ayrı bir
sözleşme düzenlenir.
11. Tasdik ücretleri; akaryakıt bayileri, tekel bayileri, ecza depoları,
tüpgaz bayileri, hazırkart ana dağıtım şirketleri, elektrik ve doğalgaz
dağıtım şirketleri, demir çelik üreticileri ve haddecileri, uluslararası
anlaşmalar gereğince gelir ve kurumlar vergisinden muaf kişi ve kuruluşlar,
döner sermayeli kuruluşlar ve gayrifaal kurumlar için %50; döviz alım-satım
işi ile uğraşan şirketlerde ise %20 oranında uygulanır. (Bu indirimden
faydalananlar diğer indirimlerden faydalanamazlar.) 2. Grup illerde faaliyette
bulunan mükellefler için asgari maktu ücretler de dahil olmak üzere %10, 3.
Grup illerde faaliyette bulunan mükellefler için %15 ve 4. Grup illerde
ticarette bulunan mükellefler için %20 indirimli olarak uygulanır.
12. Sürekli denetleme ve tasdik kapsamındaki mükelleflerin aynı YMM veya
aynı YMM şirketince yapılan kredilere ilişkin tasdik işlemlerinde ve SPK ve
diğer kuruluşlarca yaptırılacak denetim işlerinde %50 indirim uygulanır.
13. Grup şirketlerinde (hisselerinin %51'den fazlası aynı gerçek ve tüzel
kişilere ait olan şirketler) tasdik işlemlerinin aynı yeminli mali müşavir
tarafından yapılması halinde %25, aynı malın veya hizmetin grup şirketler
arasında satılması veya yapılması durumunda indirim oranı %35 olarak
uygulanır. (Bu indirimden faydalanılması halinde 3 ve 4. maddelerdeki
indirimler uygulanmaz.)
14. İndirim uygulanması suretiyle bulunan ücretler aksi belirtilmedikçe
tarifedeki maktu ücretlerden (gayrifaal kurumlarda asgari maktu ücretin
%50'sinden) düşük olamaz.
15. Ulusal/Bölgesel/Yerel Televizyon ve Ulusal/Bölgesel/Yerel Radyo
ayrımında Radyo Televizyon Üst Kurulu'nun sınıflandırması esas alınır.
16. Bu tarifede yer almayan hizmetlerin asgari ücretleri bir saat için
alınacak ücret 120,000,000.- TL.'den az olmamak üzere taraflar arasında
serbestçe tespit edilir.
Tebliğ olunur.