Previous Page  5 / 36 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 36 Next Page
Page Background

3

B‹LANÇO

ğerlendirmelerin yer aldığı

karşılaştırmalardan oluşmak-

tadır. Son bölüm ise değişiklik

ve Yasa tasarısına ilişkin öne-

rilerimizi içermektedir.”

TÜRMOB tarafından hazır-

lanan raporda her iki temel

vergi kanunun tek bir düzen-

leme haline getirilmesinin ge-

çiş sürecinde çeşitli sıkıntılar

yaratacağı belirtildi. Rapor

da, gelir vergisi gelirlerinin

Türkiye’de istenilen düzeye

gelmesi için geniş kesimler

tarafından benimsenmesi ve

gelirin tanımının safi artış ku-

ramına göre yapılması gerek-

mektedir. Bu, aynı geliri elde

edenlerin aynı oranda vergi-

lendirilmeleri sonucunda vergi

adaletinin ve vergide eşitliğin

sağlanması için bir zorunlu-

luktur. Mevcut yasa tasarının

teknik olarak değerlendirilmesi

yanında ayrıca üzerinde du-

rulması gereken temel bir konu

vergi yükünün, yüksek gelir

grubuna dahil olan kişiler üze-

rinde mi yoksa düşük gelir

grubuna dahil olan kişiler üze-

rinde mi kalacağı sorusudur.

Uygulama esnasında doğabi-

lecek sorunlara ilişkin teknik

yorumlar da raporda yer aldı.

Değerlendirme, düzenlemele-

rin karşılaştırması ve öneriler

olmak üzere üç bölümden olu-

şan ve 613 sayfalık bir hacme

sahip olan rapor TÜRMOB’un

internet sitesinde de yayın-

landı.

Yirmi dört ana başlıkta öneri

içeren rapor ayrıca geçmişten

günümüzde uygulamada ya-

şanan sorunları da ilgili ve

yetkililerin dikkatine sunuyor.

Türkiye Büyük Millet Meclisi

Plan ve Bütçe Komisyonu Alt

Komisyonunda görüşmelerin

tamamlanmasının ardından,

Komisyon gündemine gelecek

ve buradaki görüşmelerin ar-

dından tasarı Türkiye Büyük

Millet Meclisi’nde görüşüle-

cek.

Türk vergi sisteminde uzun

yıllardır uygulanan iki temel

kanunda köklü ve radikal bir

değişiklik yapacak olan dü-

zenleme uygulamaya girmesi

ile birlikte yeni bir dönemi

başlatacak. Bu durum köklü

bir değişiklikten dolayı geçiş

sürecinde çeşitli sıkıntı ve so-

runları da beraberinde getire-

cek.