düzenleyici gereklilikleri tam olarak anlamaları ve onlara uymaları
hatırlatılmaktadır.
Kuralların 525. Bölümü, firmaların geçici personel görevleriyle
ilgili bağımsızlık hususlarını yönlendirmeleri için ilgili hükümleri
içermektedir.
Son olarak, firmalar müşterilerine yardım sağlarken olası çıkar
çatışmalarına dikkat etmelidir. Örneğin, bir firma, müşterisinin
COVID-19 ile ilgili bir hibe almasına yardımcı olurken, aynı
zamanda hibeyi gözden geçirmek ve onaylamaktan sorumlu devlet
kurumuna profesyonel hizmetler sunuyorsa çıkar çatışması ortaya
çıkabilir. Kurallar’ın 310. Bölümü, çıkar çatışması durumlarına
yönelik konularda firmalara rehberlik edecek hükümler
içermektedir.
Personelin Denetim Müşterisiyle Uzun Süreli
İlişkisi (Ortak Rotasyonu Dahil)
Soru:
COVID-19 koşulları, müşteri ile uzun süreli ilişkinin bir sonucu
olarak, bir firmanın KAYİK denetim müşterisi için denetim
sözleşmesinden çekilmesini imkansız kılıyor ise, Kurallar
kapsamında geçerli herhangi bir istisna var mıdır?
Cevap:
Evet. Firmalar, özellikle küçük olanlar, belirli ortaklarının COVID-19
pandemisi sebebiyle kaynaklarında öngörülemeyen bir azalma
ile karşılaşabilir ve bu nedenle denetim sözleşmesi için planlı
bir ortak rotasyonu uygulayamayabilir. Eğer gelen sözleşme
ortağı COVID-19 pandemisi sebebiyle denetim sözleşmesi
üzerinde hizmet veremiyor ise, Kurallarının R540.7 paragrafı,
ortak rotasyonu şartına bir istisna teşkil etmekte olup, yönetim