Previous Page  4 / 16 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 16 Next Page
Page Background

Gündemde Öne Çıkanlar

4

meye ilişkin teşkilata yönelik düzenlemeleri,

ikincisi ise uygulama ve hizmette birlikteliği

sağlayacak düzenlemeleri içermekteydi. Tek

çatı şeklindeki teşkilatlanma çalışmaları günü-

müze kadar önce merkez ardından da taşra

teşkilatında oldukça başarılı bir şekil-

de yürütülmüştür. Öyle ki bu ya-

pılanma, hizmet sunumunun

etkinliği, bilgi işlem altyapı-

sının gelişmesi ve Devlete

ulaşımın daha da kolay-

laşması şeklinde kendini

göstermiştir. Halen geliş-

tirilmesi gereken yönleri

olmakla birlikte e-sigorta,

e-bildirge, MOSİP ve ME-

DULA gibi uygulamalar hem

vatandaşlar hem de meslek

mensuplarımız için önemli kolay-

lıklar sağlamaktadır” dedi.

İŞVERENLERİN TALEPLERİ GERİ

ÇEVRİLMEMELİ

Sanlı, olumlu düzenlemelerin yanı sıra elbet-

te halen geliştirilmesi ve düzeltilmesi gereken

hususların bulunduğunu belirterek, “Sosyal

güvenlik reformunun en eleştirel yönü, zaman

içinde 5510 sayılı Kanun ve ikincil mevzuatı-

nın sürekli değiştirilmesi ve takip edilmesi zor

bir hal almasıdır. Bunun sebebi de 5510 sayılı

Kanun’un kazuistik bir yöntemle hazırlanmış

ayrıntıcı bir düzenleme olmasıdır. Bu itibarla

ilerleyen dönemlerde bu hususun tekrar

ele alınarak sosyal güvenlik kanu-

nunun daha anlaşılır ve sade bir

şekilde hazırlanması önemli bir

gereklilik olarak karşımıza çı-

karmaktadır. 5510 Sayılı Yasa

Reform Niteliğinde bir yasa

olmakla beraber dili ağır ve

anlaşılması zor bir yasadır.

Sosyal güvenlik konusunda

Vergi Yasalarında (Vergi Usul

Kanunu) olduğu gibi bir usul yasa-

sına ihtiyaç vardır” dedi.

Bunun yanı sıra her ne kadar tek çatı altında

birleşme sağlansa da sosyal güvenlik hakla-

rından faydalanma açısından 4/a, 4/b ve 4/c

ayrımına gidilmesi sosyal güvenlikte eşitlik il-

kesine uygun düşmemektedir.

Ayrıca, genel sağlık sigortası sistemindeki

gelir testi uygulamasının sağlıklı işlememesi

Sanlı, “5510 Sayılı

Yasa Reform Niteliğinde

bir yasa olmakla beraber

dili ağır ve anlaşılması zor

bir yasadır. Sosyal güvenlik

konusunda Vergi Yasalarında

(Vergi Usul Kanunu) olduğu

gibi bir usul yasasına

ihtiyaç vardır” dedi.