Previous Page  16 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 24 Next Page
Page Background

Gündemde Öne Çıkanlar

16

daki vergi daireleri olduğunu belirten Sanlı,

“Devamlı konuşulduğu ve gündemde olduğu

halde vergi dairelerinde uygulama birlikteliği

sağlanamamaktadır. Bir vergi dairesi tarafın-

dan uygun görülen herhangi bir işlem, diğeri

tarafından kabul edilmemektedir. Hatta bazen

aynı vergi dairesi içinde birimler arasında bile

farklı uygulamalar olmakta ve meslek mensubu

ile daire çalışanı arasında istenmeyen olaylar

yaşanabilmektedir. TÜRMOB olarak, Türkiye

genelinde vergi dairelerinde meslek mensup-

larımızın karşılaştıkları farklı uygulamalar ve

çözüm önerilerimizi içeren ‘Vergi Daireleri Uy-

gulama Birlikteliği Rehberi’ taslak çalışmamızı

hazırladık ve sunduk. Bu çalışmaya, Gelir İda-

resi Başkanlığı ile birlikte nihai şekli verilmeli

ve her iki kurum tarafından ortak yayın olarak

bastırılmalıdır” dedi.

MUHASEBE HAFTASIYLA VERGİ HAFTASI

ORTAK ETKİNLİKLERLE KUTLANMALI

1-7 Mart tarihlerinin Muhasebe Haftası olarak

kutlandığını anımsatan Sanlı, “Vergi Haftası

ile Muhasebe Haftası’nın bir, iki gününü birlik-

te, ortak etkinliklerle kutlayalım. Bu talebimizi

sürekli gündeme getiriyoruz, ancak bir karşılık

görmedik. Mükellefle idare arasında köprü ol-

duğunu söylediğimiz, etle tırnak olarak gördü-

ğümüz bu iki kurumun, ayrı ayrı yaptığı organi-

zasyonların en azından bir iki gününün birlikte

gerçekleştirilmesi, hiç değilse bu söylemlerin

altını anlamlı bir şekilde dolduracaktır” ifade-

lerini kullandı.

Sanlı, “Etkin vergi idaresi ile etkin bir meslek

kurumunun işbirliği, sağlıklı bir vergi sistemi

için zorunludur. İşbirliği her kesin çıkarınadır”

dedi.

ARZU EDİLEN VERGİ SİSTEMİ

Genel Başkan Sanlı, 2023 hedefleri doğrultu-

sunda arzu ettikleri vergi sistemi hakkında şu

bilgileri sıraladı:

“Devletin mali, ekonomik ve sosyal nitelikteki

çeşitli görevlerini yerine getirmesinde vergi ge-

lirleri temel rol oynamaktadır. Kamusal hizmet-

lerin nitelik ve kalitesinin artması vergiye karşı

direnci azaltacak en önemli unsurdur.

Adil bir vergi sistemi ve toplanan vergilerin va-

tandaşa hizmet olarak dönmesi, vergi bilincinin

artmasının temel zeminini oluşturmaktadır.

Geleceğin Türkiye’sinde vergi sistemi ekono-

minin önünü açan, ekonomik faaliyetleri zora

sokmayan, bir sistem olmalıdır.

Geleceğin Türkiye’sinde sadece üç adet vergi

kanunu ile bir usul kanunu olmalıdır. Birincisi

gerçek ve tüzel kişilerin kazancından alınan

vergiyi düzenleyen kanun, ikincisi gerçek ve

tüzel kişilerin harcamalarından alınan vergiyi

düzenleyen kanun, üçüncüsü gerçek kişilerin

servetleri üzerinden alınan vergiyi düzenleyen

kanun olmalıdır.

Tüm vatandaşların ve kurumların kaynağı ne

olursa olsun elde ettiği tüm kazançları vergile-

necek kazanç sayılmalıdır.

Tüm bu gerçek ve tüzel kişilerin sebebi ve ama-

cı ne olursa olsun tüm harcamaları indirilebilir

harcama olmalı ve gider kabul edilmelidir.

Kazançtan giderler düşülerek vergi matrahına

ulaşılmalıdır. Böylece ödenecek vergi bulun-

malıdır. Kazancın temini sırasında ödenmiş

vergi varsa indirim hakkı tanınmalıdır.

Geleceğin Türkiye’sinde nüfus kaydından iti-

baren her vatandaş,

Türk Ticaret Siciline tescilinden itibaren her tü-

zel kişi,

Türkiye’de faaliyet izni aldığından itibaren her

yabancı kişi veya kurum kazanç vergisi mükel-

lefi olmalıdır ve beyannameli mükellef olmalı-

dır.

Geleceğin Türkiye’sinde her bir mükellef ‘Ben

vergimi zamanında ve tam ödedim diyebilmeli;

ödediği vergilerin nerelerde, ne amaçlarla har-

candığını sorgulayabilmeli ve tatmin olacağı

cevapları alabilmelidir.

Gelir dağılımındaki adaletsizlik yanında vergi

yükü dağılımındaki adaletsizliğin de toplum hu-

zurunu azalttığı bilinmektedir.

3568 sayılı meslek yasamızda, vergi usul ya-