Previous Page  8 / 24 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 8 / 24 Next Page
Page Background

Gündemde Öne Çıkanlar

8

rın iktisadi işletmeleri için, Kurumlar Vergisi ve

Katma Değer Vergisi istisnası getirilmelidir.

- Meslek mensupları sözleşme imzaladığı mü-

kelleflerinin kanuni defter bilgilerini her yıl No-

terler Birliği’nin sistemine girdiğinden ayrıca bu

bilgilerin bir kez daha “İnternet Vergi Dairesi”

sistemine girilmesi ciddi bir iş gücü kaybına

neden olmaktadır. Bu bilgilerin Türkiye Noterler

Birliği’nin sisteminden alınması gerekmektedir.

- Kimlik Bildirim Kanunu gereğince işyerlerinde

çalıştırılan personelin en yakın kolluk kuvvetle-

rine bildirilme zorunluluğunun tüm illerde uygu-

lanacak olması meslek mensuplarının iş yükü-

nün artmasına neden olacaktır. Çeşitli kurum

ve kuruluşlara, işyerlerinde çalıştırılan perso-

nelin ayrı ayrı bildirilme zorunluluğu 5838 sa-

yılı Kanun ile kaldırılmış olup sadece SGK’ya

yapılan bildirimler yeterli hale gelmiş, ilgili diğer

kurumların SGK’dan bu bilgileri elektronik ola-

rak almaları sağlanmıştır. Bu sebeple kanuni

süresinde SGK’ya yapılan işçi giriş ve çıkış

bildirimlerinin kolluk kuvvetlerine de yapılmış

sayılması yönünde İçişleri Bakanlığı ile SGK

tarafından bir düzenleme yapılmalıdır.

- Kurumlar arası işbirliğine gidilerek devlet

kurumları tarafından mükerrer bilgiler isten-

memeli, TÜİK, SGK, Ticaret Sicili ve Gümrük

ve Ticaret Bakanlığı ve diğer kurumlar ile GİB

arasında işbirliği etkin olarak sağlanmalıdır.

Bilgiye ihtiyaç varsa meslek mensubunun za-

manının etkin ve verimli kullanılması teminen

verilenlerin tek bir merkezde toplanması ve

ilgili kurumların bu merkezden bilgileri alması

sağlanmalıdır.

- Meslek mensuplarımızın ihale konusu işler-

de ve özel bina inşaatlarında asgari işçilik ra-

poru düzenleme hakkı bulunmaktadır. Ancak

meslek mensuplarımız, raporda yapabilecek-

leri hatalar nedeniyle SGK zararına sebebiyet

verdikleri takdirde, oluşan Kurum zararından

işveren ile müştereken ve müteselsilen so-

rumlu tutulmaktalar. Ancak gerçeğe aykırılığın

tespitinde kasıt ve kusur ayrımının yapılması

gerekmektedir.

- Meslek mensuplarımız 4/b kapsamında si-

gortalı sayılmaktadırlar. 4/b kapsamındaki si-

gortalılar için en önemli dezavantajlardan biri-

si emeklilik için 9000 gün prim gün sayısının

istenmesidir. Halbuki bu süre 4/a kapsamında

sigortalı sayılanlar için 7200 gündür. Sosyal

güvenlikte eşitlik ve tek çatı ilkesi doğrultusun-

da bu ayrımın kaldırılması gerekmektedir.

- Ayrıca 4/b kapsamında olan sigortalılar için

de aylık 100 TL prim indirimi düzenlemesi ya-

pılmalıdır.

- Sosyal Güvenlik Kurumu ve TÜRMOB ça-

lışma hayatına ilişkin iki önemli paydaş olup

her daim etkin bir işbirliği içinde olmaları vaz-

geçilmez bir gerekliliktir. Sosyal Güvenlik Ku-

rumu’nun yapmış olduğu her düzenleme ve

aldığı her karar Başkanlığımızı ve meslek

mensuplarımızı direkt olarak ilgilendirmektedir.

Bu itibarla mutlak surette 5502 sayılı Kanun’da

bir değişikliğe gidilerek SGK Yönetim Kurulun-

da TÜRMOB’un da bir temsilci bulundurması-

nın sağlanması gerekmektedir.

SORUNLARIMIZIN ÇÖZÜMÜ İÇİN:

Hükümetimizin ve ilgili kurum-kuruluşların hak-

lı taleplerimize cevap vermesini bekliyoruz.

TBMM’nin beklentimiz olan yasal düzenleme-

leri yapmasını, mesleğimizle ilgili düzenleme-

lerde görüş ve önerilerimizi değerlendirmesini

istiyoruz.

TÜRMOB camiası şimdiye kadar olduğu gibi

yarınlarda da tüm kurum ve kuruluşlarımızla

işbirliği içinde çalışmaya devam etme arzusu

içindedir. Bu iyi niyetli sesimize kulak verilmeli-

dir. İşbirliği herkesin çıkarınadır.

Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonrada so-

runlarımızın çözümünde ilk tercihimiz diyalog

olacaktır. Diyalogla sorunların çözümü için mü-

cadelemizi devam ettireceğiz.

Aynı zamanda, sivil toplum kuruluşu da olan

meslek örgütümüz, üyelerimizden aldığı güçle,

demokratik tepkimizi, taleplerimiz kabul göre-

ne kadar yaşamın her alanında gösterecektir.