Table of Contents Table of Contents
Previous Page  17 / 94 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 94 Next Page
Page Background

15

II. MODÜL 1:

İŞYERİ İLKE VE ESASLARI

A) MEKAN

Mali Müşavirlik Firmasının mekan tasarımında; kurumsal kimlik ve imaj, iletişim güven-

liği, çalışanların motivasyonu ve verimliliği, etkili yönetim ve koordinasyon, fiziksel gü-

venlik, ergonomik çalışma ortamını sağlamak üzere aşağıda belirtilen asgari kurumsal

ofis düzeninin olmasına özen gösterilmelidir.

Sekreterlik Hizmet Alan

ı: Müşteri ve misafir karşılama düzeni ile telefon görüşmele-

rinde gizliliğe uygun şekilde tasarlanır.

Bekleme Mekan

ı: Çalışma mekânından ayrı ve bağımsız bir düzende, gelen müşteri

ve misafirlerin ağırlanacağı alan olarak öngörülür.

Hizmet Üretim Çalışma Mekanı:

Hizmet sunan çalışanların açık ofis ortamında otur-

ma düzeni sağlanır.

Yönetim Mekan

ı

:

Ortaklar ve yöneticiler için oturma düzeni ayrı ayrı konumlandırılır.

Toplantı Mekanı:

Müşteri görüşmeleri ve dahili yönetim toplantılarının yapılabileceği

masa ve oturma düzeni şeklinde tasarlanır.

Eğitim Mekanı:

Yerleşim düzeni müsait olduğu takdirde ayrı bir alan olarak öngörülür.

Destek Hizmetleri Mekanı:

Şifreli veya kilitli olacak şekilde giriş güvenliği sağlanır.

Ortak Kullanım Mekan

ı

:

Fax cihazı, yazıcı, fotokopi makinesi alanı ile mutfak, tuvalet

bulunacak şekilde tasarlanır.

Mekan, müşteri ve çalışan sayısı ile birlikte hizmet çeşitliliğine uygun olarak; hizmet

üretim, yönetim, eğitim, ortak kullanım ve destek hizmetleri ihtiyaçlarını karşılayacak

düzeyde olmalıdır.

NOT:

Tek başına çalışan meslek mensuplarından dileyenler, kurumsal kim-

lik ve imaj, iletişim güvenliği, çalışanların motivasyonu ve verimliliği, etkili

yönetim ve koordinasyon, fiziksel güvenlik ve ergonomik çalışma ortamını

sağlayacak ofis düzenini Rehber hükümlerinin ruhuna ve işyerinin fiziksel

ortamına uygun şekilde sağlarlar.