14
C) HEDEFLER
Mali Müşavirlik Firması hedeflerinin ne olduğu Mali Müşavirlik Firması yöneticileri ta-
rafından beş, on, on beş yıl gibi uzun dönemi kapsayacak şekilde planlanmalı ve ha-
zırlanmalıdır. Hedefler arasında çalışanların memnuniyeti gibi hedefler veya toplumsal
sorumluluk bilinci gibi hususların yer alması Mali Müşavirlik Firması imajı açısından
önemlidir. Bir diğer husus da hedeflerin gerçekçi olmasıdır. Örneğin;
“HEDEFLERİMİZ:
Gelecek beş yıl içinde ana hizmet alanlarımız içinde veya değişen
mesleki taleplere bağlı olarak birden fazla yeni hizmet sunumunda uzmanlaşmış, çalı-
şanları, müşterileri ve tedarikçileri nezdinde talep gören ve güvenilirliği yüksek bir Mali
Müşavirlik Firması olmak”.
D) ÇALIŞMA FELSEFESİ (STRATEJİ)
Mali Müşavirlik Firması stratejileri, Mali Müşavirlik Firmasının hedeflerine ulaşmak için
izlediği yolu belirleme aracıdır. Genel stratejiler, aynı alanda faaliyet gösteren diğer
Mali Müşavirlik Firmalarına kıyasla benzersiz ve yüksek kalitede hizmet sunma (farklı
olmak), şeklinde olabilir. Mali Müşavirlik Firması hangi stratejiyi benimsiyor ise ona
uygun bir mesaj yayınlamalıdır. Örneğin;
“ÇALIŞMA FELSEFEMİZ (STRATEJİMİZ):
Mali Müşavirlik Firmamızın
çalışma felse-
fesi, müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerin benzersiz nitelikte olmasıdır.
Mali Müşa-
virlik Firmamız tüm çalışanları ile birlikte sosyal sorumluluk temelinde müşteri memnu-
niyetini ön planda tutmaktadır. Müşterilerimizle ilişkilerimiz iş birliği ve
güven anlayışına
dayanır
”.